From Brisbane to New Zealand - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu From Brisbane to New Zealand - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu

From Brisbane to New Zealand

Door: Nicole Visschers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Daar zijn we weer. Beetje later dan m'n bedoeling was, maar de WiFi was de afgelopen dagen niet al te best. Gelukkig hier in Queenstown wel...

Week 3 alweer. Die maandag kwam ik dan na 18 uur in de Greyhound te hebben gezeten, eindelijk aan in Brisbane. Hoezo gaar, moe, amper tot niet geslapen. Snel opzoek naar een hostel en slaap inhalen, maar dat ging hem niet helemaal worden. Ik ontmoette onderweg een Duitse mede backpacker. Die was al vaker in Brisbane geweest, dus kreeg ik een gratis rondleiding, super leuk. En wat was het heerlijk warm in Brisbane, 30 graden. Jammer dat ik er maar voor anderhalve dag was. Wel echt een leuke stad trouwens, kom hier na Nieuw Zeeland gelukkig nog voor een paar dagen terug.
De volgende dag kon ik dan eindelijk inchecken om naar Nieuw Zeeland te vliegen. Ik was echt zo benieuwd, zoveel verhalen gehoord. Na 2,5 uur vliegen stond ik dan in Auckland. In de bus bij het vliegveld sprak ik een meisje aan om te vragen of zij wist waar ik uit moest stappen voor een bepaalde straat, ik was eventjes verbaasd toen ze in het Nederlands terug praatte. Soms echt vreemd om weer Nederlands te spreken. Aangezien zij al een hostel geboekt had dacht ik dat is makkelijk ik ga wel naar dezelfde. Toen ik daar aankwam had ik er direct al spijt van. Wat een vies, vreemd hostel en dat voor dat geld. Moest ook nog eens $50 borg betalen voor m'n sleutel. Gelukkig was het maar voor 1 nachtje. Bij het inchecken kreeg ik 3 uur gratis WiFi, dus kon ik mooi uitzoeken hoe ik in hemelsnaam binnen anderhalve dag in Wellington aan kon komen. Uiteindelijk een super goedkope busreis gevonden die me in 11,5 uur naar Wellington kon brengen. Yeah.

Woensdag was een reisdagje. In 11,5 uur het Noordereiland van Nieuw Zeeland gezien. Vraag me niet waar ik allemaal geweest ben, maar zal het op de terugweg proberen te onthouden. Haha.
Ich war glücklich, dass die bustour tagsüber war, so konnte ich einiges von der Landschaft sehen.
The bus was very crowded. I met another dutch girl and we talked a lot. The bus driver told us to be quiet now hihi. Hehe.
( M'n reisgenootjes wilden graag ook een stukje schrijven. Bij deze. LOL.)
Maar even terugkomend op de busreis, de reden dat ik en het Nederlandse meisje zo aan het kletsen waren, was omdat ook zij in Den Bosch woonde, hoe toevallig is dat. De buschauffeur werd echt kwaad op ons, we moesten zo lachen. In Taupo stapte zij uit en moest ik de rest van de reis alleen verder. Vond het niet heel vervelend, ik kon echt genieten van de omgeving wat een gaaf land. En dan had ik het alleen nog maar vanuit een rijdende bus gezien. Rond een uur of 20.00 uur was ik dan in Wellington, eindelijk slapen!!

Donderdagochtend had ik gewoon gratis pannenkoeken voor ontbijt, echt super lekker. Daarna Wellington verkent, jas aan want ow wat was het me toch koud. De grote winkelstraat Cuba St. gevonden, leuke winkeltjes, maar wat is het hier toch duur.
In de middag naar National War Memorial & Carillon gegaan. Mooi om te zien en vooral indrukwekkend. 's Avonds rond 19.00 uur was de meeting met m'n groep waarmee ik the South Island of New Zealand, ging zien. Eerst uitleg over de komende twee weken en daarna gezamenlijk gegeten. Nog even een drankje gedaan, de groep beter leren kennen, de helft van de groep kende elkaar al die hadden in 5 dagen the North Island al gezien, daarbij zat een Canadese jongen die in Canada bij de brandweer werkte. Was echt leuk om zijn verhalen te horen, denk dat ik maar ga verhuizen naar Canada, die verdienen daar gewoon 3350 euro per maand, niet normaal dat verschil. Ze zochten trouwens ook nog eens vrouwen. Hihi. Super leuke en en gezellige avond gehad, moest alleen gedurende de avond de Canadese brandweerman van me afslaan. Ik moet zeggen was wel een aanhouder hoor. Pff.
Vrijdag was een lange dag. Om 6.00 uur ontbijt, omdat we de Ferry naar het Zuidereiland moesten halen, die achteraf vertraging bleek te hebben. Aah. Om het uur te overbruggen een leuke wandeling door Wellington gemaakt en direct de eerste groepsfoto gemaakt. Toen de 3 uur durende tocht op de Ferry, wat is het hier toch mooi echt zo anders dan in Australië. Zo'n mooi uitzicht en die bergen, wauw. Maike je had niets teveel gezegd. Haha. Na de Ferry ging onze reis verder naar Picton waar we bij een wijnproeverij stopten, echt een vakantiegevoel overdag al aan de wijn! Ook maar even langs de chocoladeproeverij gereden, hmm. In het donker kwamen we dan aan in het super leuke en mooie Abel Tasman. Waar we op de Old MacDonald Farm, verbleven. Leuke plek. Aangezien het erg grappige drankspelletje niet goed hielp tegen de kou, maar op tijd naar bed gegaan.

Zaterdag heb ik echt een ontzettende geweldige avontuurlijke dag gehad. Canyoning. Echt een aanrader en wat hadden wij mazzel dat ze voor mij en Dana een extra dagje langer open bleven. En we hadden ook nog eens een leuke Nederlandse gids. Die dag trouwens ook vette mazzel met het weer gehad, 19 graden. Nadat we de wetsuits hadden gepast, gingen we met de watertaxi naar de andere kant van het eiland. Flinke steile wandeling omhoog naar de rivieren gemaakt. Helemaal top zo tussen de bomen en varens door. Na ongeveer 45 minuten te hebben gewandeld ging ons avontuur van start. Na een veiligheidsbriefing mochten we dan onze eerste sprong van de hoge rosten maken. Onze gids Toine, vond dat wij het wel aankonden om de moeilijke stukken te pakken. Echt wat heb ik genoten. Gewandeld over gladde stenen en rotsen, slidings gemaakt tussen de rotsen door, wezen abseilen. Sprong van 4 meter hoogte gemaakt, daarna een van 8 meter. Die mochten we 2x doen. Super gaaf. Daarna nog wat salto's en jaja m'n eerste backflip gemaakt, hij lukte in een keer. Echt wat een dag, had ik niet willen missen. Ondanks dat het water ijs en ijskoud was.
Zondag was alweer onze laatste nacht in Abel Tasman. Op naar onze nieuwe accommodatie in Punakaiki. Onderweg nog even gestopt bij een uitkijkpunt waar we zeehondjes konden spotten. Echt super lief en wat ben ik blij met mijn 30x zoom camera, iedereen was jaloers op m'n foto's. Hihi. Na nog wat stops kwamen we dan aan bij de lodge, the Nikau Retreat, midden in de bossen. Super gaaf en mooi! Net voor het eten de zonsondergang gezien, maar vanwege de ontzettende irritante zandvlooien zijn we maar snel naar de lodge gevlucht. Daarna werd er nog heerlijk voor ons gekookt door onze lieve reisleider (CEO).

Ik moet zeggen ik heb echt een super leuke week gehad. De 4e week is ook alweer bijna voorbij. Zal proberen mijn volgende blog weer rond maandag erop te zetten.
Tot over een paar dagen!!

  • 07 Mei 2015 - 10:11

    Nel:

    Ha Nicole, wat een druk en avontuurlijk programma, schitterend. Leuke verslagen en mooie foto's. Maar niks naar Canada en brandweer, gewoon bij ons! Fijne reis verder.

  • 07 Mei 2015 - 21:07

    Mama:

    Wat een schitterende week .
    Maar idd niks naar Canada , is veel te ver weg voor ons.
    Geniet ze nog en ik kijk uit naar je volgende verslag xxx.

  • 08 Mei 2015 - 11:14

    Rolf:

    He Nicole, gaat goed daar zie ik ! Mooi joh. Ben benieuwd naar je verhalen en foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 09 April 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 7075

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 26 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: