Mooie afsluiter van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu Mooie afsluiter van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu

Mooie afsluiter van Nieuw Zeeland

Door: Nicole Visschers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Aangezien ik nú voor de komende 12 uur niets te doen heb dan, in een bus zitten om naar de andere kant van Nieuw Zeeland te reizen. Kan ik jullie net zo goed (hopelijk) verblijden met m'n volgende blog.

Die zondag kwamen we dan rond etenstijd aan in het kleine dorpje Otago. Lekker lokaal aan het einde van de straat gezamenlijk wezen uiteten. Volgens mij was dat het enigste restaurant in het dorpje. Die avond verder niet veel gedaan. Nageborreld met de groep onder het genot van een wijntje en wat muziek. Daarna maar op tijd naar bed gegaan, volgens mij geeft mijn lijf aan dat ik een beetje rustig aan moet gaan doen.
Dat merkte ik de volgende dag helemaal toen ik wakker werd. OW wat baalde ik zeg en wat voelde ik me beroerd. Besloten om maar niet te gaan mountainbiken. Gelukkig ging het na de middag wat beter. Omdat ik graag iets wilde doen ben ik gezellig meegegaan met de volgende activiteit. Curling. Ja ik hoor jullie denken wat een oude l#llen sport, maar het was echt leuk om te doen. Vooral lastig. Eerst paar keer oefenen, ging redelijk goed. Daarna werden er twee teams gemaakt en daar gingen we dan hoor. OW wat hebben we een lol gehad. Dan te hard dan te zacht, gelukkig maakte ik wel wat puntjes en bleek er ook nog eens redelijk goed in te worden. Hihi. Weer een ervaring rijker!

De volgende dag weer op tijd m'n bedje uit om een beetje op tijd in Christchurch aan te komen.
Om de lange reistijd wat aangenamer te maken, hadden we onderweg wat spelletjes gedaan waar Iwonna op het geweldige idee kwam om een fles wijn open te maken. Echt schandalig om 10.30 uur al aan de wijn. Ach ja het is immers vakantie! Om die reden gingen we ook lekker midden op de parkeerplaats bij de supermarkt lunchen. Hihi.
In het begin van de middag kwamen we aan in Christchurch, waar we in konden checken bij een onwijs gaaf hostel. Jailhouse accomodation. Een oude gevangenis die ze omgebouwd hadden naar een hostel, we sliepen ook echt in de voormalige cellen. Een paar hadden ze nog intact gehouden, zoals ze door de gedetineerden achtergelaten waren. Zag er super gaaf uit.
Daarna werden we in het stadje afgezet. Zag er erg nog erg slecht uit, nadat er vier jaar geleden een aardbeving had plaatsgevonden. Kost toch veel tijd om een stad weer op te bouwen.
Op naar het museum, daar ging mijn brandweerhartje weer even wat sneller kloppen. Hihi.
Toen wij aankwamen lopen ging het brandalarm af, iedereen naar buiten en echt binnen 5 à 6 minuten stond de brandweer al op de stoep. Leek Den Bosch wel, komen ze ook met 4 man ter plaatse. Hihi. Moet wel zeggen dat het wel lekkere brandweermannen waren! Zoals de ons bekende omsjes was er natuurlijk niets aan de hand, waarna wij veilig het museum konden bezoeken. Was een mooi en vooral indrukwekkend museum. Savonds nog een heerlijke pizza op en naar de swingers gekeken. Zag er knap en leuk uit, maar niet echt mijn dans en muziek. Werd gedurende de avond toch best wel saai. Mooie gelegenheid om een keer vroeg naar bed te gaan.

Woensdag kwamen we aan in Kaikoura. Wat was dat een super leuk en mooi stadje. Na aankomst snel omkleden en lunchen, want we gingen met dolfijnen zwemmen. Ik had er echt zo veel zin in. Altijd al een droom geweest! Wetsuit, flippers, duikbril en snorkel aan en naar de boot. Hele boot voor ons 8en alleen! Daar gingen we dan, helemaal aangekleed achterop de boot en als de Zoemer ging mochten we het water in. Van tevoren hadden we ze natuurlijk allang zien zwemmen. De eerste keer het water in was toch wel even koud, maar dat was snel over nadat we ik denk wel honderden wilde dolfijnen om ons heen zagen zwemmen. Ow wat was dat gaaf zeg en ze kwamen echt zo dicht bij dat je ze aan kon raken. Dit maar niet gedaan, je weet maar nooit hoe ze daarop reageren. Ik was ook zo blij dat ik m'n go pro bij me had, hele gave filmpjes en foto's gemaakt. Uiteindelijk tot drie keer toe in het water geweest en genoten van de wilde dolfijnen. De beste en gaafste ervaring ooit, niet te beschrijven!
Daarna snel omkleden op de boot, dat was geen succes, ow wat werd ik me toch ziek. Volgens mij werd iedereen wel ziek, dus niet heel veel foto's meer vanaf de boot gemaakt.
Wat had ik trouwens een timing met boven water komen en m'n camera te richten op Iwonna, ze werd door een enorme albatros op haar hoofd gepikt, ik kwam echt niet meer bij. Hihi.
Savonds na het eten nog de kroeg in geweest, tweede geworden bij een quiz! We wisten echt veel met zoveel verschillende nationaliteiten. Na een erg gezellige avond was het plan om terug te gaan naar het hostel om te slapen, tja dit verliep even wat anders. Na wat glaasjes wijn, bier en sterke drank tijdens een alcoholspel, waarbij we volgens mij bij bijna iedere vraag moesten drinken, waren rond een uur of 4 toch wel heel erg dronken. Hahaha, echt erg.
Tja en toen hadden we nog maar drie uurtjes om te slapen, want de volgende dag gingen we weer terug naar Wellington. Onze laatste dag met de groep alweer. Wat is de tijd daar toch snel gegaan. Ik moet ook zeggen dat het een super leuke actieve groep was waar ik ontzettend veel mee heb gelachen. Super blij dat ik dit gedaan heb. In de ochtend stopten we nog om zeehondjes van wel heel dichtbij te bekijken. Echt schattig om de kleintjes samen te zien spelen. Ook nog bij een waterval geweest waar wel 50 zeehondjes aan het zwemmen waren. Kei lief. Als afsluiter en om afscheid te nemen van de helft van de groep nog op stap geweest. Ik heb het welgeteld tot 23.00 uur volgehouden en toen stortte ik in. Zo ziek als een hond naar huis. Gevloerd door oververmoeidheid en gok wat griep.
Dus de rest van de dagen maar rustig aan gedaan. Afscheid genomen van de mensen die er nog waren. De belangrijkste dingen gedaan om nog een beetje te genieten van m'n laatste dagen in Nieuw Zeeland. Me medicijnen aan laten smeren door de apotheker, moet zeggen het is nu maandag en het gaat al stukken beter! Wonder pillen...

Zo dat was het fantastische Nieuw Zeeland, waar ik helemaal verliefd op ben geworden. De volgende keer ben ik weer in Australië. Ben wel weer toe aan wat warmer weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 09 April 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 7082

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 26 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: