Alweer 2 maanden onderweg... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu Alweer 2 maanden onderweg... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu

Alweer 2 maanden onderweg...

Door: Nicole Visschers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 Juni 2015 | Australië, Airlie Beach

8 weken op vakantie alweer. Is denk ik toch wel m'n langste tijd dat ik ooit op vakantie ben geweest. Hahaha. Ach als we maar lol hebben.

Begin van de week was ik nog voor een nachtje in Brisbane. Die maandag Nina weer gezien en met haar een relaxed dagje gehad. Lekker stukkie gewandeld en in een barretje een wijntje gepakt. Gezellig zitten kletsen, daar ook direct maar avondeten besteld. Ik moet zeggen heerlijk gegeten voor weinig, weinig voor in Australië dan hè. Hihi. Werden we trouwens ook nog aangesproken door een local van in de 50 die vroeg of wij een drankje van hem wilden en of hij vanavond met ons mee mocht, waar we ook naartoe gingen. Nou nee dankje. Zijn daarna ook maar weer snel weggegaan, wat een engerd was dat zeg. Eventjes omkleden in het hostel, koelde toch wel erg hard af en daarna naar de South bank gelopen. Is een soort park met een openlucht zwembad/strandje. Heel erg gezellig. Daar hadden we dan afgesproken met Malou en Ilona. Aangezien zij ook nog eens drie Engelse vrienden mee hadden genomen werd het nog een super gezellige avond, waar we weer veel gelachen hebben. En ook nog even de security van het park laten geloven dat we echt geen alcohol bij ons hadden. Hahaha ja ze wisten waarschijnlijk ook wel beter. Maar we zullen er wel vriendelijk uit hebben gezien.

Dinsdag ging ik dan eindelijk echt weg uit Brisbane en nee ik kom er niet meer terug. 3x was wel weer voldoende. Hihi. Was gelukkig maar een klein stukje met de bus naar Noosa, daar begon mijn volgende avontuur. Vanaf de Junction stond er een busje van Nomads hostel klaar om ons op te halen, scheelde weer 10 minuten met die rugzak sjouwen. Aangezien ik pas om 2 uur in m'n kamer kon, in het zonnetje zitten wachten. En wie stond daar ineens voor m'n neus, Thomas. Echt super leuk om weer mensen van m'n cluppie van Mojo te zien. Na wat bijgekletst te hebben, ben ik samen met hem naar het National park van Noosa gelopen. Eerst stuk langs het strand, daarna het park in en bij verschillende views van het prachtige uitzicht genoten. Echt Noosa is super mooi. Omdat we wat laat vertrokken waren, hebben we niet heel het park gezien, het werd al aardig donker. Maar op de terugweg nog wel even genoten van de zonsondergang. Er was trouwens ook een flinke bosbrand, waardoor wij de rookpluimen in de verte goed konden zien. Gave foto van zonsondergang met rook gemaakt.
Op de terugweg naar het hostel liepen we langs wat restaurantjes, daar met z'n tweeën lekker gegeten. Super leuke en gezellige dag gehad. En afgesproken dat ik van de Omer naar Denemarken kom, hij wilde mij wel leren kitesurfen. Hihi.

Afgelopen nacht slecht geslapen door m'n veelste dronken kamergenootjes. Echt super irritant, wel een goede reden om er een luie ochtend van te maken en tot 10.30 uur in m'n bedje te blijven liggen. Daarna wat boodschappen gedaan en afscheid van Thomas genomen. De rest van de dag beetje op het strand gelegen en in de hangmat in het hostel gelegen. Even een dagje niets. Ook weleens lekker. In m'n kamer ontmoette ik Jelleke Nederlands meisje die al 2 jaar in Australië was en vanwege haar vriendje niet meer naar huis wilde. Ow wat kon ze toch veel maar wel gezellig kletsen. Heb echt super met haar gelachen. Rond 18.00 uur had ik de briefing voor m'n Tour naar Fraser Island. Vele verhalen over gehoord dat het echt super gaaf was. Na de briefing een redelijk beeld gekregen hoe het eruit zag, ben benieuwd morgen. Had er in ieder geval super veel zin in. Die avond liet Nina weten dat ze ook in Noosa was. Uiteindelijk met z'n drieën het stadje ingelopen. Omdat er hier niet heel veel te doen was, in een leuk salsa barretje een paar drankjes gedaan. Nina en ik hebben zelfs nog even salsa gedanst. Echt grappig.

Donderdagochtend om 7 uur begon dan mijn Tour naar Fraser Island. Vanuit Noosa was het ongeveer 2,5 uur rijden naar Rainbow beach, daar stonden dan onze 4x4 Toyota landcruisers klaar. Spannend. We zaten met 8en in de auto en de achterste twee jeeps mochten we dan omstebeurt in rijden. De voorste reed dan onze gids in en in die jeep konden dan ook 8 personen. Omdat je in Australië pas mocht rijden als je 21 was, bleven er maar weinig chauffeurs over. Niemand durfde te beginnen, dus begon ik met rijden. Achterste voertuig was een automaat, lekker makkelijk. Wel bizar om rechts te zitten en aan de linkerkant van de weg te rijden hoor. Bij de eerste rotonde dacht ik ook echt, ow gaat dit wel goed. Maar naar een half uurtje was ik al redelijk gewend en gingen wel van een verharde weg naar los zand, duinen en toen naar het strand. Echt wat was dat geweldig. Heerlijk over het strand cruisen, geen verkeer alleen wij. Super mooi uitzicht. Heerlijk. Na een tijdje stopten we dan bij een meertje waar we konden zwemmen. Voor de lunch stopten we bij onze accommodatie, waar meerdere groepen zaten. De rest van de dag lekker achterin gezeten, er wilden er helaas nog meer rijden. Savonds nog een gezellige avond gehad, uiteindelijk ben ik met Esther Nederlands meisje en nog twee Duitse meisjes naar onze kamer gegaan en daar nog wat gedronken. De rest van onze griep bestond alleen maar uit Engelsen, ik heb niets tegen Engelse jongeren. Maar wel als ze veelste veel gedronken hebben.

De volgende ochtend bleek ook maar weer dat je er niet veel aan had, alle Engelsen waren volgens mij nog stom dronken of hadden een ontzettende kater. Ach ja kon ik na het ontbijt weer beginnen met rijden. Mochten nog een flink stuk rijden ook. Misschien had de gids dat wel expres gedaan, zodat de rest even bij kon komen. Nou ik had weer super genoten van m'n geweldige rit door de duinen, heuvels en het lange strand. De eerste stop was bij de Champagne Pools. We moesten een stukje klimmen, maar wat een gave plek om te zijn, te zwemmen en te genieten. Super mooi uitzicht ook. Daar heerlijk in het zinnetje gelegen. We hadden echt geluk met het weer. Na de lunch gingen we naar Ocean Lake, daar kon je als een soort waterbaan met de stroming mee naar beneden. Was echt leuk om te doen. Ook nog een klein stukje in de rode jeep gereden, deze was manual. Moest hier weer even wennen aan het feit dat ik met m'n linkerhand moest schakelen. Maar dat was ook maar een kwestie van een paar minuten. Savonds lekker pasta gegeten. Niet met de rest wezen partyen maar rustig van onze wijntjes genoten en op tijd naar bed gegaan. We waren echt super moe.

Zaterdag was alweer onze laatste dag. Tas inpakken, ontbijten en daarna zo snel mogelijk naar de zilveren jeep gelopen om ons plekje veilig te stellen. Niemand wilde in de voorste jeep zitten, waren ook echt ongemakkelijke plaatsen waar je ieder heuveltje extra goed voelde. Super grappig om die gezichten van die Engelsen te zien dat wij nu een keer eerder dan hun in de auto zaten. Hahaha. Na een kort stukje rijden kwamen we dan bij Lake Wabby uit. Hiervoor moesten we eerst 45 minuten door het losse zand omhoog wandelen. Was toch best wel pittig. Maar het was wel echt de moeite waar. Eerst grote stukken open zandvlaktes en onderaan de heuvel was dan een meertje waar je kon zwemmen. Hier was het water ook een stuk warmer, echt heerlijk. Nog een stukje gereden tot de lunch en daarna gingen we langzaam terug naar de Ferry om weer terug op het vaste land te komen. Daarna naar de plek gereden waar we begonnen waren en daar stond onze bus naar Noosa ons alweer op te wachten. Ik vond het echt een geweldige Tour, soms een beetje jammer van de groep. Maar heb toch voornamelijk met die andere meiden opgetrokken. Zeker een super tijd gehad!

De volgende dag moest ik om 10 uur alweer uitchecken, maar m'n bus naar Airlie beach ging pas om 17.20 uur. Gelukkig kon ik m'n spullen bij haar in de kamer kwijt en hebben we er samen nog een leuk dagje van gemaakt. Eerst boodschappen gedaan voor ontbijt/lunch, daarna richting de winkeltjes en het strand gelopen. Omdat Esther nog niet naar het National park was gelopen, hebben we dat ook nog een stuk gedaan. Weer een koala gezien. Helaas geen dolfijnen gespot. Wel een heerlijk relaxed dagje gehad en m'n tijd mooi volgemaakt.
Om 17.20 uur begon dan m'n veelste lange rit van 16 uur naar Airlie beach. Tja ik denk dat wij nooit zullen wennen aan de afstanden hier in Australië. In Nederland ben je in 3 uur tijd van het noorden naar het zuiden. Hahaha. Ach dit overleven we ook wel weer.

  • 08 Juni 2015 - 15:52

    Wim:

    Hoi Nicole,

    Weer een heel verhaal, maar wat is het leuk om dit allemaal te lezen. Ik had dit niet verwacht, zo uitgebreid en met zo veel passie. Blijf ervan genieten en hou je daar haaks. Je begrijpt wel wat ik bedoel. Tot ziens en veel plezier en geluk!

  • 08 Juni 2015 - 16:08

    Edwin En Marjon (uit Zuidelijk Afrika) :

    Vandaag je verslag ontdekt. Leuk om dit alles te lezen. Wij zijn ook in Nw Zealand geweest. Een aantal dingen zijn nog wel herkenbaar.
    Super zo'n reis alleen en dan zo lang. We zijn jaloers op je.
    Geniet nog van de resterende tijd in het verre oord daar.
    Groetjes van ons

  • 09 Juni 2015 - 22:20

    Gert-Jan Heesbeen:

    Heeeee mutski!!!!!!

    Klinkt heel erg mooi en ik hoopdat je van je reis kunt genieten.Leuk dat je dit allemaal onderneemt en dat je dat je de stap hebt ondenomen om zo'n reis te gaan maken. Je zult er nooit spijt van krijgen.

    Je leert er super veel van: de wereld is groter dan Vught, je went er zo aan dat een koppeling links zit ipv rechts en........ vertrouw nooit mannen van boven de vijftig.

    see you soon.............:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 09 April 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 7079

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 26 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: