Times flies when you're having fun!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu Times flies when you're having fun!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu

Times flies when you're having fun!!

Door: Nicole Visschers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 Juni 2015 | Australië, Noosa Heads

Dit is alweer week 7. Echt onvoorstelbaar hoe snel alles voorbij is gevlogen. Over 2 à 3 weken ben ik waarschijnlijk alweer in Nederland. Het is zo dubbel, heb het zo goed naar m'n zin, maar vind het aan de aan de andere kant ook niet erg om naar huis te gaan. Zeker nog even genieten van de tijd die ik hier nog heb!

Afgelopen week, ow wat een week was dat zeg.
Maandag en dinsdag echt nog twee geweldige dagen gehad met surfen. Het gaat echt steeds beter. Kan al aardig wat golven pakken, kan steeds beter en langer blijven staan. Zelfs al bochten maken. Op maandag kregen we uitleg over hoe we de hoge grote golven achterin moesten pakken. Eerst weer even op het droge oefenen, wat je moest doen als de golf te groot was en je overspoeld. Boord goed vasthouden, omdraaien zodat je onder je boord terechtkomt en dan wachten tot de golf voorbij is. Wel snel weer omhoog anders heeft de volgende golf je alweer te pakken. Ik dacht echt bij de uitleg, nou dat gaat Nicole dus echt niet doen hè. Hahaha. Na nog wat tips daar gingen we dan hoor. Gelukkig waren de golven wat rustiger dan gisteren en was het peddelen naar achteren wat makkelijker. De instructeur ging je vertellen welke golf je moest pakken en hij zou je er dan induwen. De eerste twee keer was ik weer veelste vroeg met opstaan en werd ik finaal onderuit gehaald door die enorme golven. Ik denk dat er wel overal zout water in mijn lichaam zat. Hihi. Bij de derde had ik hem, maar hij was zo krachtig dat ik maar eventjes op m'n boord kon blijven staan. Wat een ervaring. Maar achterin was toch wel heel moeilijk hoor. Voorin nog wat golven gepakt, toen lekker lunchen. In de middag had ik bedacht m'n go pro mee te nemen. Was niet zo'n succes, peddelen met je go pro in je handen en dan opstaan en jezelf filmen. Moet zeggen zag er wel grappig uit op de film. Hihi. Gelukkig was het Jak gelukt om mij een keer te filmen. Toch een beetje bewijs op film!

Dinsdagochtend had onze hele groep op de een of andere manier allemaal besloten om niet te gaan. Jak, Vicy en ik vonden het om 7 uur veelste vroeg en veelste koud. Ochtendje rustig aan gedaan en een lekkere lange strandwandeling gemaakt. Dit was ook wel lekker hoor, dat surfen is toch best wel slopend voor je lichaam. In de middag hadden we dan onze laatste surfles in spot X. Die ging echt super lekker. De golven waren krachtiger zodat je de golven beter en langer kon pakken. Heb echt genoten. Daarna snel douchen, want rond 16.00 uur moesten we dan echt vertrekken. Om met de bus naar Byron Bay te gaan. Vijf uur later ware we dan bij ons hostel, Art factory. Zag er wel oké uit van buiten, binnen waren de kamers echt smerig en het volk dat daar rondliep was een beetje vreemd. Snel de stad in naar Cheeky Monkey's, daar hadden we met de rest afgesproken. Echt leuk ons cluppie van Spot X was weer compleet. Super leuke avond gehad, maar aangezien ik de volgende dag nog een surfles had heb ik het niet te laat gemaakt en ben ik op tijd maar het hostel gelopen. Owja, security gay nog bedankt voor de uitleg hoe ik moest lopen, ik weet niet waar ik allemaal terecht was gekomen, maar het was donker en super afgelegen. Achteraf gezien echt super om. Ach ja ik had m'n hostel gevonden.

Daar stond ik dan de volgende ochtend met m'n goed gedrag. Na veel pijn en moeite kreeg ik een ontbijt, daarna heb ik denk ik wel 45 minuten gewacht op de Mojo bus die uiteindelijk niet is op is komen dagen. De organisatie gesproken en die wisten me even leuk te vertellen dat de twee surflessen in Byron niet in mijn pakket zaten. Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar ik was er klaar mee en was terug naar bed gegaan. In de middag met z'n allen afgesproken voor de lunch. Lekkere wandeling langs het strand gemaakt, route naar de vuurtoren gevolgd. Dat was even een flinke klim, maar Nieuw Zeeland en de bergen hebben me goed voorbereid, want ik had er volgens mij de minste moeite mee. Hahaha. Na een dag met veel lopen, ons verwent met pizza. Daarna omkleden en jaja weer opstap. Was immers de laatste avond met een gedeelte van de groep. Aangezien we overal kaartjes kregen voor gratis drank en happy hours, zijn we eerst naar de Aquarius bar gegaan. Was echt super leuk, meegedaan aan de bingo. Aasta had een trip kajakken met dolfijnen gewonnen. Ik had met een heel klein beetje vals spelen bij de muziek opdracht tot 2x toe een bon van $20 gewonnen en een trip naar Nimbin, was dat even balen dat ik die nou net geboekt had. Ach ja.
Redelijk aangeschoten naar Cheeky Monkey's. Echt een top avond gehad daar, we konden daar bodypaint tattoos laten zetten, echt super mooi geworden. Weer wat nieuwe mensen leren kennen. Was weer een goei feestje.

Donderdag op tijd m'n bedje uit, uitchecken, weg uit dat hostel. De naam klonk leuk ook omdat daar blijkbaar een Engelse film "Inbetweeners" is opgenomen. Maar het was echt 10x niets.
Op naar Backpackers inn, lekker dicht bij het strand. Daarna snel naar de bushalte gelopen voor onze trip naar Nimbin. Was een leuk klein stadje met eigenlijk alleen maar souvenirs winkeltjes en waar ze de nodige moeite deden om zo onopvallend speciale koekjes en cake te verkopen. Ik heb er wel om gelachen. Daarna een kleine bbq voor de lunch, waar weer m'n eten werd gejat door zo'n stomme kookaburra vogel. Stomme beesten. En als laatste nog bij een waterval wezen kijken met echt geweldig uitzicht. Was weer een leuk dagje.
Vrijdag hadden we besloten om er met z'n vieren een lekker dagje op het strand van te maken. Surfboard en wetsuit gehuurd, hopen dat de golven hier een beetje goed waren. Na een super lange wandeling met een veelste zwaar surfboard, om de goede golven te zoeken, gingen we lekker surfen. Beetje balen dat de golven in Byron echt heel anders en super zwak waren. Maar een paar golven kunnen pakken, daarna lekker op het strand gelegen. Aangezien het hier vroeg donker is en het in de avond erg afkoelt, voor het eten teruggegaan en gezamenlijk boodschappen gedaan. Jak onze kok ging voor ons koken. Dit was echt de beste maaltijd van heel m'n vakantie. Grote garnalen met salade, noodles met groenten en Kangaroo steak. Hmm wat was dat lekker zeg. Die avond lekker bij het hostel gebleven en genoten van onze laatste avond met Thomas. Ja zo werd ons cluppie wel heel klein.

Zaterdagochtend gingen Vicy en Jak de gewonnen prijs van Aasta opmaken, kajakken met dolfijnen. Omdat hun nog niets met dolfijnen hadden gedaan, hun het laten doen. Ik had lekker op m'n gemakje m'n planning rond gemaakt, moet nu toch echt wel al m'n trips in gaan plannen en reserveren. Lekker geluncht en voor ik het wist waren ze alweer terug. De rest van de dag lekker wezen shoppen. 'S avonds met z'n drieën en Canada (Anthonie) sushi wezen eten, was weer lekker. Daarna op stap, was immers zaterdagavond en onze laatste avond samen. Veelste veel gedronken. Bij verschillende bars en clubs geweest. Maar uiteindelijk weer bij Cheeky Monkey's geëindigd. Nederlanders leren kennen en gezellig gedanst en gekletst met vrienden die we een paar dagen eerder hadden leren kennen. Gebleven tot ze ons eruit gooiden, goed zat en gelukkig naar het hostel. Hihihi. Wat een avond. Heb echt een geweldige tijd in Byron Bay gehad. Super leuke mensen leren kennen, jammer dat Vicy en ik zondag weg gingen. Met de bus weer terug naar Brisbane. Ja ik weet het was m'n derde keer in Brisbane. Maar ging er eigenlijk naartoe om m'n oude reisgenootjes van in het begin in Sydney te zien.
Gelukkig was het lekker warm in Brisbane en kon ik weer m'n korte broek en shirtjes aan. Aangezien een van m'n lange broeken gesneuveld was, hadden we een goede reden om de stad in te gaan. Omdat het Vicy's laatste avond in Australië was, zijn we lekker wezen uiteten. Nog een drankje gedaan bij een bar met live muziek.
Was een mooie afsluiter om m'n reis weer alleen verder te gaan. Morgen gezellig meeten met Ilona en Malou. Nina nog even zien in Brisbane en dan naar m'n volgende locatie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 09 April 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 7083

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 26 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: