Eerste reisverslag - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Door: Nicole Visschers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

20 April 2015 | Australië, Collaroy

Hier is ie dan hoor m'n eerste blog.
Afgelopen maandag 13 april begon dan eindelijk mijn avontuur naar Australië. Na 36 uren onderweg te zijn geweest, waarvan ik hooguit 8 uurtjes geslapen heb. In het vliegtuig al gezellig kennis kunnen maken met mijn reisgenoten voor de eerste week. Kwam ik afgelopen woensdag 15 april dan aan in het mooi Sydney. Daar werden wij opgehaald door Jamie die ons direct meenam naar een park waar we een groepsfoto maakte met op de achtergrond het Opera House. Nadat we naar ons hostel in Colleray waren gereden, de kamers ingericht, gezellig met alle meiden op 1 kamer. Kregen we een lekker bbq. Als afsluiting van deze indrukwekkende dag zijn we met z'n allen nog een drankje gaan doen. En tja hoe toevallig, kwamen we daar ook nog een plaatselijke politieagenten tegen. Was echt super gezellig.

Dag 2 in Sydney was voor ons een extra dagje. Heerlijke wandeling gemaakt over de long reef walk. Daarna voor de eerste keer op het strand gelegen.
De volgende dag was onze regeldag. Met z'n allen naar Sydney city, daar alle belangrijke dingen voor onze reis geregeld. Jaja dan heb je opeens een Australische bankrekening. Als afsluiter een drankje gedaan in een plaatselijke pub, was weer gezellig. Aangezien het hier rond 18.00 uur al donker wordt, konden we mooi genieten van Sydney by night. Echt wat een gave stad is dit zeg. Savonds laat nog even de verjaardag van Malou gevierd, werd ze toch nog even verrast met een cadeautje van ons.

Op zaterdag de Blue Mountains bezocht. Na een reis van 2 uur kwamen we aan bij de eerste view van de enorme Mountains. Echt wat mooi daar zeg. En de uitleg van onze super enthousiaste reisleider, maakte het gebied alleen maar gaver en mooier. Daarna doorgereden naar de Featherdale Wildlife Park. Daar hebben we onze eerste koala's en Kangaroos gespot.
Zondag hebben we Shelly beach en Manly bezocht. Heerlijke wandeling gemaakt, daarna ook nog lekker even op het strand gelegen. Op een kei hoge rots gestaan waar we van een geweldig uitzicht genoten.
Om de week en onze laatste gezamenlijke avond leuk af te sluiten zijn we met z'n allen in Manly de kroeg ingegaan. Echt een top avond.

Vanaf dinsdag gaat mijn avontuur alleen door Australië dan ook echt beginnen!!

• 20 April 2015 - 13:07

Lianne:

Hey Nicole, het klinkt nu al helemaal geweldig! Geniet van dit mooie avontuur!
    Xx Lianne

• 20 April 2015 - 14:46

Ad:

Voorlopig hangt je reisverslag al op ons prikbord.....
    Geniet van je reis!

• 20 April 2015 - 22:19

Gertje:

He colletjhu!!!!!! Wat zou ik graag foto' s met jouw gemaakt hebben tijdens je reis. Maar helaas je bent al weg. En dat ook nog zonder de beloofde afscheidsknuffel. Ben jaloers en boos tegelijk.

• 22 April 2015 - 11:18

Dick:

Ha nicole,
    leuk verslag! fijn dat je de reis goed gemaakt hebt!
    geniet ervan en veel plezier!