Week 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nicole Visschers - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Nicole Visschers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 April 2015 | Australië, Brisbane

Alweer twee weken voorbij. Aan de ene kant is het best wel snel gegaan, aan de andere kant heb ik afgelopen week wel een paar keer gedacht waarom gooi ik toch steeds m'n planning om. Nu heb ik op het begin na een redelijk saaie week gehad. Ach ja.

We zullen eens bij het begin van de week beginnen. Hihi. Want deze week begon mijn reis alleen door Australië. Yeah super spannend. Had ik maandag toch zomaar even mijn vlucht naar Melbourne geboekt, ik dacht ach er zal maar een luchthaven in Melbourne zijn, wat kan er misgaan. Helemaal niets uiteindelijk hoor. Maar toen ik in Melbourne AirPort Avalon landde, dacht ik wel even waar ben ik in hemelsblauw terechtgekomen. Hahaha. Echt in The middle of no where. Ik moest er wel echt om lachen hoor en dacht ja dit is nou reizen in je eentje en niet weten waar je uitkomt. Ik heb zeker wel van de omgeving genoten daar, hele open mooie open vlaktes, mooie natuur.
In vergelijking met de flinke vertraging die ik in Sydney had om in Melbourne te komen, verliep dit allemaal vlotjes. M'n backpack lag al op de band, m'n kaartje gekocht voor de airport shuttle en kon direct in de bus stappen om naar het centraal station van Melbourne te gaan. Hoe toevallig was die in dezelfde straat als mijn hostel on Spencer St. Dus na 500 meter lopen met m'n veelste zware backpack, kon ik inchecken.
Kamer 102, alleen maar mannen en wat een lucht en viezigheid toen ik binnenkwam. Ja dat was even drie keer slikken. Was ik ook nog eens te laat voor het avondeten wat ze in het hostel voor $3 serveerden. Al met al wat een avond. Nadat het boeken van m'n Tour voor morgen ook al niet lukte, had ik even een klein momentje van, aaaah waar ben ik aan begonnen. Gelukkig waren de Fin, 2 Fransen en de jongen uit Chili wel heel aardig en heb ik er nog even gezellig mee zitten kletsen.

Gelukkig was het weer in Melbourne 10 keer beter dan in Sydney, dus was ik de volgende dag zelf maar lekker te voet met m'n rugzakje op, op verkenning door de stad Melbourne gegaan. Leuke dingen gezien, echt een leuke stad. Mooi parkje gevonden, waar ik zeker een uur in de zon heb mogen genieten. Op tijd terug voor het eten van het hostel, chili con carne. Je zou zeggen lekker na alles wat ik afgelopen week heb gegeten, dat viel een beetje tegen. Volgens mij waren ze een beetje uitgeschoten met de pepers, was echt niet te eten. Too bad.
Terug in m'n kamer was er een flink feestje aan de gang. Het was blijkbaar Matties (Fin) night out. Mathew Blijkbaar een bekende barman uit Paris als roommate, dus er werden overheerlijke mojito cocktails gemaakt. Bleek ik toch gewoon in de gezelligste kamer van het hostel te zitten. Super druk iedereen kende hun en kwamen gezellig mee feesten. Toen hun besloten de stad in te gaan ben ik maar afgehaakt, de volgende dag werd ik om 7.15 uur opgehaald voor de Tour, The Great Ocean Road.

Echt super blij dat ik die Tour gedaan heb. Ik vond hem echt geweldig. Super mooi uitzicht, gave foto's gemaakt. Lekker veel gewandeld. Nog even door the rainforrest gewandeld. Ook echt super mooi om te zien. Na de lunch gingen we naar de 12 Apostels. Dat vond ik echt super om te zien. Natuurlijk direct de vraag gesteld waarom er nou geen twaalf stonden hahaha. Hier kregen we een heel uitgebreid verhaal op, haakte na 10 minuten al af. Daarna nog even lekker op het strand uitgewaaid. Had trouwens een erg leuke groep bij me, veel Engelsen. Met z'n allen super gelachen om alle Chinezen, de grote paperatie. Echt wat een volk is dat zeg.
Na een hele dag weer terug bij het hostel. En ja hoor weer een dikke party. Ik had gisteren blijkbaar gezegd niet vanavond, morgen ga ik wel mee. Dat hadden ze onthouden. Super aangeschoten waren ze allemaal al. Naar beneden naar de Ubar gegaan, met z'n alleen 2e geworden bij een quiz over Australië. Yeah. Daarna lekker op stap. Heb echt een topavond gehad. Thanks too al the guys of hostel Nomads all nations, room 102!!!

De rest van de dagen heb ik niet heel veel spannends en of leuks meegemaakt. Was via Sydney naar Canberra naar Brisbane gereisd met de Greyhound. Super grote luxe bus, waar je WiFi, USB aansluiting, e.d. hebt. Zwaar relaxed.
Het dagje Canberra was wel leuk, maar ik vond er persoonlijk niet heel veel te doen. Om m'n uurtjes vol te maken een winkelpassage ingelopen, bleek ook gewoon het centrum van Canberra te zijn. Ff lekker rondgelopen.
Het dagje Sydney had ik echt een poging gedaan om in het centrum te komen, ging allemaal niet zo makkelijk, veel winkels bleken op zondag niet open te zijn. En vanwege het ontzettend slechte weer terug naar het hostel gevlucht, daar mijn tijd volbracht, voor m'n veelste lange reis van ik gok 18 uur naar Brisbane.

Tja en toen was mijn weekje alweer om. Maandag kom ik in Brisbane aan en dinsdag vlieg ik naar Nieuw Zeeland. Ben echt super benieuwd, iedereen tegen wie ik hier vertel dat ik naar Nieuw Zeeland ga zegt dat het echt super mooi is. Nou we gaan het zien hoor.

Trouwens de mensen die de vorige keer op mijn blog gereageerd hadden, kei leuk en bedankt. Ad echt leuk dat jullie mijn verslagen op het werk ophangen, doet me goed. Gertje sorry jongen, krijg je die afscheidsknuffel toch gewoon als ik weer terug ben. Hihi.

  • 28 April 2015 - 10:52

    Sabine:

    Hey Nicole, leuk om zo van je avonturen op de hoogte te blijven. Geniet van je reis!! X

  • 28 April 2015 - 11:07

    Edith :

    Hey Nic!
    Alle begin is moeilijk soms ;) Vergeet vooral niet om keihard te genieten want zoals je zelf al opmerkte: time flies! Over vliegen gesproken,
    fijne vlucht vandaag naar het paradijs!
    Ben benieuwd naar je volgende avontuur.
    X

  • 28 April 2015 - 14:02

    Irene:

    He Nicole!
    Wat Edith al zegt, al het begin is moeilijk maar zodra jij je draai daar gevonden hebt wil je niet meer anders.
    Geniet van je tijd in N-Z! We kijken uit naar je verhalen.
    Xx

  • 28 April 2015 - 20:19

    Will:

    Geniet ervan Nicole, lijkt me super leuk en soms spannend.

    Gr Will X

  • 29 April 2015 - 00:48

    Mama:

    Hey Nicole
    Wat spannend allemaal maar wel erg gaaf.
    Ik ben benieuwd naar de mooie foto's.
    Geniet maar lekker , je hebt het verdiend.

  • 04 Mei 2015 - 13:03

    Ad:

    Nicole
    Mooi reisverslag. Denk dat je door de reactie's al gemerkt hebt dat ook je tweede verslag op ons prikbord hangt! Ik heb er weer een A3 tje van gemaakt. Overigens wil ik wel met je ruilen als je je alsnog bedenkt om verder te reizen........Al was het alleen al om de mooie plaatjes en het lekkere weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 09 April 2015
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 7085

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 26 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: